Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geen verbinding met Wifi
#1
Helaas kan ik geen bericht maken in het subforum "wifi", daar zou deze beter thuishoren denk ik.

Maar laat ik omdat ik nu toch onder "uptime" post daar maar mee beginnen: geen idee wat de langste uptime is geweest, maar zeker een aantal jaren. De enige downtime die ik heb gemerkt is wanneer de stroom er af is geweest door vervanging meterkast of andere werkzaamheden. Top dus!

Helaas gaat het nu wat minder: ik heb mijn wifi-toegangspunten vervangen. Op de nieuwe toegangspunten heb ik dezelfde SSID ingesteld als voorheen met hetzelfde wachtwoord. Al mijn apparaten konden daarmee zonder verdere aanpassing gebruik maken van dit "nieuwe" netwerk.

Op de beeclear na. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg geen verbinding met m'n wifi.

Wat ik heb geprobeerd is (na de beeclear bedraad te hebben verbonden):
* wifi (op de beeclear) uit en aanzetten
* wifi handmatig instellen op de juiste beveiliging
* beeclear zelf resetten (knop 8-10 seconden ingedrukt)

helaas lukt het nog steeds niet. Het enige wat me nog opvalt is dat wanneer ik de wifi-config op "handmatig" zet hij toch weer op "automatisch" staat wanneer ik later de instellingen opnieuw bekijk.

Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen? Ik voel er niet zoveel voor om een netwerkkabel naar m'n meterkast te trekken.

Firmware versie is 49.10_NL
Antwoord
#2
Beste dixet,

Bedankt voor uw melding.

Hopelijk lukt het plaatsen in Wi-Fi forum nu wel (na aanpassingen van forum instellingen). De volgende punten zouden nog een rol kunnen spelen:
1. USB-voeding ontoereikend (gebruik de geleverde voeding).
2. Wi-Fi signaal te zwak of het signaal valt in een "dode hoek" in de meterkast na plaatsing router.
3. SD-Kaart gegevens corrupt.
4. BeeClear kon niet automatisch het encryptie algoritme vaststellen. Probeer zelf handmatig het encryptie algoritme te zetten (pks2+aes is veiligste) wifi-config handmatig.

Om u verder te kunnen helpen met het onderzoek, kunt u een debug.log aanmaken. Als u de log naar ons emailt kunnen wij kijken of we iets bijzonders zien.

Groet,
Forumadmin
Antwoord
#3
Dank voor de reactie. Vreemd genoeg is het via een omweg nu wel gelukt. Ik heb een nieuwe SSID aangemaakt op het zelfde nieuwe accesspoint.
Daarmee verbindt de beeclear wel.

Volgens mij zijn hierdoor mogelijkheden 1 t/m 3 al uitgesloten. 4 lijkt me ook onwaarschijnlijk, want ik heb dezelfde encryptie-instellingen gebruikt.
Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat mijn normale wifi op zowel 2,4 als op 5 GhZ hetzelfde SSID gebruikt, de nieuwe beeclear-SSID is alleen beschikbaar op 2,5GhZ.


De beeclear heeft nu dus z'n eigen privé netwerk. Ik laat dat maar even zo, vind een dedicated IOT netwerk eigenlijk wel logisch.
Omdat dit SSIS fysiek het zelfde netwerk is kan ik de beeclear wel netjes benaderen.

Dank voor de hulp in ieder geval.
Antwoord


Ga naar locatie: