Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NTP tijdbron kiezen.
#1
Onze BeeClear heeft als tijd bron ntp.
Het zou mooi zijn als we ons Fritz!box modem, dat ook als lokale NTP tijdserver dienst doet, hiervoor kunnen gebruiken.
Graag dus een keuzevakje voor de gewenste NTP server.
Antwoord
#2
Beste Hoek,

U kunt ook bij de DHCP-opties NTP meegeven. De NTP-instelling laat u dan naar uw Fritz!box modem verwijzen.
De DHCP-opties kunt u meegeven op uw Fritz!box modem.
Antwoord
#3
(08-12-2018, 22:21 PM)forumadmin schreef: Beste Hoek,

U kunt ook bij de DHCP-opties NTP meegeven. De NTP-instelling laat u dan naar uw Fritz!box modem verwijzen.
De DHCP-opties kunt u meegeven op uw Fritz!box modem.

Mmm, dank u voor het beantwoorden, ik weet echter niet of we wel op een lijn zitten. Smile

Mijn suggestie is om zelf in de BeeClear aan te kunnen geven welke NTP server als tijdbron gebruikt moet worden.
Het is idee om daarvoor ons eigen modem als tijdserver te gebruiken zodat de Beeclear daarvoor niet het internet op moet, dit sluit goed bij het "Baas over eigen gegevens" motto van de BeeClear.

Onze BeeClear draait zonder enige problemen als client in ons wifi netwerk, wat u bedoeld met "U kunt ook bij de DHCP-opties NTP meegeven" is mij niet duidelijk, uiteraard komt de NTP tijd via het modem binnen (van een van de 4 openwrt.pool.ntp.org servers) maar momenteel niet uit het modem zelf.

Met vriendelijke groet,
Hoek
Antwoord
#4
Ok we zullen het verzoek op de todo zetten. Het instellen van NTP in de GUI.
Antwoord
#5
(12-01-2019, 21:39 PM)forumadmin schreef: Ok we zullen het verzoek op de todo zetten. Het instellen van NTP in de GUI.

Top! Bij voorbaat bedankt!
Antwoord
#6
(12-12-2018, 01:31 AM)Hoek schreef:
(08-12-2018, 22:21 PM)forumadmin schreef: Beste Hoek,

U kunt ook bij de DHCP-opties NTP meegeven. De NTP-instelling laat u dan naar uw Fritz!box modem verwijzen.
De DHCP-opties kunt u meegeven op uw Fritz!box modem.

Mmm, dank u voor het beantwoorden, ik weet echter niet of we wel op een lijn zitten. Smile

Mijn suggestie is om zelf in de BeeClear aan te kunnen geven welke NTP server als tijdbron gebruikt moet worden.
Het is idee om daarvoor ons eigen modem als tijdserver te gebruiken zodat de Beeclear daarvoor niet het internet op moet, dit sluit goed bij het "Baas over eigen gegevens" motto van de BeeClear.

Onze BeeClear draait zonder enige problemen als client in ons wifi netwerk, wat u bedoeld met "U kunt ook bij de DHCP-opties NTP meegeven" is mij niet duidelijk, uiteraard komt de NTP tijd via het modem binnen (van een van de 4 openwrt.pool.ntp.org servers) maar momenteel niet uit het modem zelf.

Met vriendelijke groet,
Hoek

Wat Forumadmin bedoelde was om de DHCP server in de DHCP response optie 42 mee te geven, met een lijst van de IP adressen van de te gebruiken NTP servers. De DHCP client in de BeeClear pikt dit dan op uit de DHCP response, en gaat de opgegeven NTP servers gebruiken.

Ik heb het getest, en het werkt prima.

Zie ook hier:

http://www.networksorcery.com/enp/protoc...ion042.htm

Overigens zou een GUI optie voor een NTP server ook tof zijn.

Groeten,

- Jan Joris -
Antwoord


Ga naar locatie: