Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beeclear V3 iets voor mij?
#1
Dag allemaal!

Vandaag wat op zoek geweest naar de mogelijkheden om zelf de slimme meter uit te lezen. Dat zijn er best veel. 
Gelukkig vallen er ook veel af. De aanbieders met alleen maar een 'overzichtelijke app' op de telefoon doen bij mij niet mee.
Overzichtelijk, dat doe je op een PC of een laptop. Een telefoon is compact, beknopt. Wel leuk om onderweg te checken of teen en tander nog werkt. Smile
Gaanderweg kwam ik hier terecht en dacht, dat kon het wel eens zijn.

Volgens mij heb ik een slimme meter. Landis+Gyr, E350 met een P1-poortje uit 2014.
Ik begrijp dat met een DSMR 4.0 ik wel voeding op de Beeclear moet zetten want dat schijnt de meter dan weer niet te kunnen.
Verder hangt het Ziggo modem ook in de meterkast. Begrijp ik goed dat de Beeclear daar op kan om vervolgens deel uit te maken van mijn thuisnetwerk?

Het enige waar ik een beetje van schrok is het screenshot van Patrick K in het topic, "De instelling 3 fase meter".
Zie ik daar nou echt 6 grafieklijnen door elkaar lopen? Huh  Dat maakt het overzichtelijke toch weer een stuk onoverzichtelijk. Een beetje een brei. Zeker bij 3 fasen.
En sinds maart hebben we ons derde setje zonnepanelen erbij gebruiken we nu 3 fasen. 
https://forum.beeclear.nl/showthread.php?tid=108 

Maar wellicht moet ik me daarover eerst nog wat beter inlezen en kan dat anders ingesteld worden. 

Volgens mij moest ik maar eens zo'n dobbelsteen bestellen. Of komt er binnenkort een V4 waar ik op moet wachten? Big Grin

Theo
Antwoord
#2
Beste Plukkie Panda, Theo,

Bedankt voor uw vraag en interesse!

Het is beter als we de 3 fasen grafieken + legenda selectief kunnen laten aan/uit zetten door de gebruiker.

Op zich een kleine wijziging
Antwoord
#3
Dank voor het antwoord! 

En ja, als ik zelf (in de nabije) toekomst het systeem naar eigen smaak kan instellen, zijn er eigenlijk geen bezwaren meer. 
Ik zal het straks eens aankaarten bij mijn schatbewaarster. Shy

Theo
Antwoord


Ga naar locatie: