Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beeclear V2 loopt vast
#1
Ik heb in 2016 een Beeclear V2 aangesloten op mijn slimme meter en deze heeft altijd prima gewerkt zowel via WiFi (extern) als LAN (intern) echter nu loopt hij steeds vast (de leds branden dan alsof ie normaal werkt) en is dan alleen te resetten door de stroom eraf te halen, reset met de reset button werkt niet ook niet door de reset bv. 10 sec. in te drukken. Als de Beeclear gereset is door de stroom er af te halen werkt de reset button wel gewoon weer. Is er een manier om de Beeclear een volledige reset te geven zonder dat de data verloren gaan? het gebeurt gem. zo'n 4 x per week.
Antwoord
#2
(29-01-2023, 16:46 PM)fritsieh schreef: Ik heb in 2016 een Beeclear V2 aangesloten op mijn slimme meter en deze heeft altijd prima gewerkt zowel via WiFi (extern) als LAN (intern) echter nu loopt hij steeds vast (de leds branden dan alsof ie normaal werkt) en is dan alleen te resetten door de stroom eraf te halen, reset met de reset button werkt niet ook niet door de reset bv. 10 sec. in te drukken. Als de Beeclear gereset is door de stroom er af te halen werkt de reset button wel gewoon weer. Is er een manier om de Beeclear een volledige reset te geven zonder dat de data verloren gaan? het gebeurt gem. zo'n 4 x per week.

Beste Fitsie, 

Ik vermoed dat de SD-kaart problemen aan het geven is. Probeer eens een andere SD-kaart FAT-32 geformateerd (max 32GB). 

Hoor het graag.
Antwoord
#3
dank voor de reactie, ik heb er een nieuwe SD kaart van 32Gb in geplaatst kijken of het probleem verholpen is.
Antwoord
#4
Helaas, nieuwe SD kaart zit er nu een week in en het probleem blijft zicht voordoen, frequentie is wat minder vaak maar tot nog toe 3 keer de spanning eraf moeten halen want resetten werkt niet, nog andere suggesties? Bvd. mvg.
Antwoord
#5
Beste Fitsieh,

Welke versie firmware gebruikt u? Ondertussen is 49.42_NL released (zie ook: https://forum.beeclear.nl/showthread.php?tid=135). 

Probeer de nieuwere firmware eens. 

Het beste resultaat wordt gehaald door de nieuwste firmware te installeren en daarna een reset naar fabrieksinstellingen, 
zodat het uitgangspunt wat instelilngen betreft eenduidig wordt.

Hopelijk kom je met bovenstaand advies verder!
Antwoord
#6
Nieuwe release geladen maar nu kan ik bij instellingen niets meer invoeren, alle opties zijn verdwenen!
Antwoord
#7
kan dus ook geen back up meer maken of een back up terug zetten omdat het menu instellingen alleen nog maar de versie weergeeft en verder geen opties!
Antwoord
#8
aanvulling op vorige post, indien ik de beeclear via het exerne ip adres benader zijn de instellingen wel zichtbaar.
Antwoord
#9
Beste fritsieh,

Het gedrag dat u aangeeft is bekend dat dit tijdelijk na een update kan voorkomen. Vandaar:


Na de update:
    - Na de update herlaad de browser cache (CTRL+SHIFT+R) voor Google Chrome browsers,
      of wacht twee uur (geldigheid van de oude paginas verlopen dan);
    - Verwijder de browser cache indien de nieuwere backup-functies nog steeds niet zichtbaar zijn;
    - Voor mobiele apparaten is het vaak nodig de browser cache te verwijderen;
Antwoord
#10
Dank voor t antwoord, idd werkt alles nu weer naar behoren en sinds de update op 14/02 geen "vastlopers" meer gehad.
Antwoord


Ga naar locatie: