Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boot blijft hangen met SYS_OK op roze
#1
Ik zag na terugkomst van mijn vakantie dat ik geen waardes meer doorkreeg voor het elektriciteitsverbruik. 
Vervolgens een systeem herstart (via web interface) geprobeerd; echter deze procedure blijft hangen met de SYS_OK led in de roze stand..... dus:

  • Voedingsspanning-LED wordt blauw
  • LAN-LED licht op
  • SYS_OK wordt roze en vervolgens gebeurt er niets meer.

Zelfde procedure geprobeerd via power-cycle. Zelfde resultaat. 

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Michiel
Antwoord
#2
Beste Michiel,

Probeer eens te starten zonder SD-kaartje en P1-kabel. Controleer SD-kaartje op FAT32 bestandsysteem consistentie.
Het lijkt er op alsof de BeeClear niet meer start.
Antwoord
#3
Booten zonder P1 kabel en zonder SD kaartje bracht geen soelaas. SD kaartje gecontroleerd - lijkt in orde. Enkele files gecontroleerd - enkele records in backup bestand lijken niet in orde.

SD kaart geformatteerd. Beeclear terug naar factory settings. Kan dan inloggen op Beeclear.

Dan stap1: bereikbaar maken in eigen netwerk - dit gaat in 7 van de 10 pogingen mis. Resultaat: Beeclear niet bereikbaar - geen inlogscherm.

Als stap1 wel lukt: Stap2 - aanmaken nieuw beheersaccount ...

Echter, na deze stap is Beeeclear consequent niet bereikbaar (geen inlogscherm).

Ik ga nog wat andere combinaties proberen....
Antwoord
#4
Om te ontdekken of er een patroon is te ontdekken in de problemen die ik zie, heb ik een aantal installaties gedaan (>10, vanaf factory reset).
Zoals boven beschreven, levert dat vaak geen werkende omgeving op.

In die gevallen waar dat wel lukt zie ik het volgende:
Bij bladeren door de schermen verdwijnen er plotseling gegevens. Zo kan het zijn dat plotseling de gegevens van het scherm "Actueel" verdwenen zijn, of staan alle schakelaars op het scherm "Instellingen --> Geavanceerd" op "Uit"

Tenzij er nog een truc uit de mouw rolt, ga ik er van uit dat we, jammer genoeg, te maken hebben met een hardware storing....

Iemand andere inzichten?
Antwoord
#5
Beste,

U kunt uw BeeClear altijd opsturen naar ons voor onderzoek. Wij vinden dat BeeClear minimaal 7 jaar moet kunnen werken zonder problemen.

Mochten we het niet eenvoudig kunnen oplossen, sturen wij u gewoon een nieuwe BeeClear op.

Wij vergoeden ook de door uw gemaakt verzendkosten.

Met vriendelijke groet,

Your2Power - BeeClear
Antwoord
#6
Ik gan 'm opsturen.

Dit soort service moet je tegenwoordig met een vergrootglas zoeken - chapeau !
Antwoord


Ga naar locatie: