Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beeclear stopt met rode led
#1
Tongue 
Hallo,

Ik gebruik al jaren, met veel plezier, een beeclear op onze meter. Nu is het natuurlijk zo dat je na de eerste jaren, niet meer elke week of maand op de meter inlogt.
NU wilde ik gisteren weer eens kijken, hoe het gebruik van onze weckketel zich vertaalde naar gebruik, en toen kon ik niet meer inloggen op de meter. In de meterkast gekeken, maar daar zie ik dat ook de leds niet meer geactiveerd zijn. Geen blauw led voor de power, geen wifi. Alleen na het booten zie ik eerst roze, voor het bootproces, en daarna gaat die led op rood.
Er is, voor zover ik kan zien, sinds de laatste keer dat ik gekeken heb, niets gewijzigd.
Indrukken van de knop levert geen resultaat op, behalve dat de rode led na verloop van tijd ook uit gaat.
Tersten met een andere voeding, geeft geen soelaas. Maar, dat had ik ook niet verwacht omdat de Beeclear tenslotte wel lijkt te booten (roze led).
Is er iets dat ik als verdere foutopsporing kan proberen? Is er een echte reset mogelijk? Moet ik een ander micro-sd-kaartje proberen?

Vast bedankt voor de hulp,

Patrick
Antwoord
#2
Beste Patrick,

Het lijkt er op dat het opstarten van de BeeClear goed gaat. Als de LED (SYS_OK) rood blijft branden (ook na 2 minuten), kunnen er nog twee problemen spelen:
A. De instelling "DSMR3 Meter" staat verkeerd ingesteld.
B. De P1-kabel is defect.

Als u de BeeClear helemaal opnieuw wilt starten kunt u het volgende doorlopen:
1. Probeert u eens de BeeClear P1-kabel los te maken van de slimme meter (niet van de BeeClear).
2. Vervolgens maakt u de BeeClear spanningsloos. Na een minuut sluit de BeeClear weer aan op de voeding.
3. Als de BeeClear is opgestart en de “rode” LED brandt, sluit dan de BeeClear P1-kabel weer aan op de slimme meter (rj45 telefoon stekker).
4. Wacht ongeveer een minuut totdat de rode LED is gedoofd.

Als alles goed is gegaan is de BeeClear weer te vinden via https://beeclear.nl/mijnmeter
(aanname is dat de netwerkkabel goed is aangesloten op uw netwerk).
Antwoord
#3
(26-10-2020, 13:34 PM)forumadmin schreef: Beste Patrick,

Het lijkt er op dat het opstarten van de BeeClear goed gaat. Als de LED (SYS_OK) rood blijft branden (ook na 2 minuten), kunnen er nog twee problemen spelen:
A. De instelling "DSMR3 Meter" staat verkeerd ingesteld.
B. De P1-kabel is defect.

Als u de BeeClear helemaal opnieuw wilt starten kunt u het volgende doorlopen:
1. Probeert u eens de BeeClear P1-kabel los te maken van de slimme meter (niet van de BeeClear).
2. Vervolgens maakt u de BeeClear spanningsloos. Na een minuut sluit de BeeClear weer aan op de voeding.
3. Als de BeeClear is opgestart en de “rode” LED brandt, sluit dan de BeeClear P1-kabel weer aan op de slimme meter (rj45 telefoon stekker).
4. Wacht ongeveer een minuut totdat de rode LED is gedoofd.

Als alles goed is gegaan is de BeeClear weer te vinden via https://beeclear.nl/mijnmeter
(aanname is dat de netwerkkabel goed is aangesloten op uw netwerk).
Antwoord
#4
Beste Admin,

Ik zal het vanavand meteen uitproberen.
Ik had al wel geprobeerd zonder P1 aan de Beeclear kant of helemaal zonder P1-kabel, maar dit nog niet.
De instelling DSMR3-meter vermoed ik niet als oorzaak. Kan me niet herinneren dat ik die ooit als zodanig ingesteld heb, en heb al jaren dezelfde meter.

Met vriendelijke groet,

Patrick
Antwoord


Ga naar locatie: