26-10-2020, 14:47 PM
(26-10-2020, 13:34 PM)forumadmin schreef: Beste Patrick,
Het lijkt er op dat het opstarten van de BeeClear goed gaat. Als de LED (SYS_OK) rood blijft branden (ook na 2 minuten), kunnen er nog twee problemen spelen:
A. De instelling "DSMR3 Meter" staat verkeerd ingesteld.
B. De P1-kabel is defect.
Als u de BeeClear helemaal opnieuw wilt starten kunt u het volgende doorlopen:
1. Probeert u eens de BeeClear P1-kabel los te maken van de slimme meter (niet van de BeeClear).
2. Vervolgens maakt u de BeeClear spanningsloos. Na een minuut sluit de BeeClear weer aan op de voeding.
3. Als de BeeClear is opgestart en de “rode” LED brandt, sluit dan de BeeClear P1-kabel weer aan op de slimme meter (rj45 telefoon stekker).
4. Wacht ongeveer een minuut totdat de rode LED is gedoofd.
Als alles goed is gegaan is de BeeClear weer te vinden via https://beeclear.nl/mijnmeter
(aanname is dat de netwerkkabel goed is aangesloten op uw netwerk).