23-02-2019, 18:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-05-2019, 19:36 PM door forumadmin.)
Beste Bert,
We hebben de vraag neergelegd bij Enexis (netbeheerder). Het blijkt dat de gemeldde tijd van de "slimme meter" regelmatig achterloopt ten
opzichte van de tijd gemeld door NTP (vaak 30 seconden of meer) dus uw computers en router etc. worden correct gesynchroniseerd met NTP (aanname en constatering).
Het is het telegram van de slimme meter dat een "fluctuerende tijd" meldt tov NTP. Ik hoop echt dat Enexis iets kan melden hierover, zodat we mogelijk een "slimme" oplossing
kunnen bedenken.
Het kan ook zijn dat de tijd van de Windows client niet goed kan synchroniseren door verkeerde netwerkinstellingen of andere oorzaken. Met onderstaand commando kan op een Windows systeem de tijd weer worden gesynchroniseerd (moeten de netwerkinstellingen wel juist zijn).
w32tm /config /manualpeerlist:time.windows.com,0x1 /syncfromflags:manual /reliable:yes /update
We hebben de vraag neergelegd bij Enexis (netbeheerder). Het blijkt dat de gemeldde tijd van de "slimme meter" regelmatig achterloopt ten
opzichte van de tijd gemeld door NTP (vaak 30 seconden of meer) dus uw computers en router etc. worden correct gesynchroniseerd met NTP (aanname en constatering).
Het is het telegram van de slimme meter dat een "fluctuerende tijd" meldt tov NTP. Ik hoop echt dat Enexis iets kan melden hierover, zodat we mogelijk een "slimme" oplossing
kunnen bedenken.
Het kan ook zijn dat de tijd van de Windows client niet goed kan synchroniseren door verkeerde netwerkinstellingen of andere oorzaken. Met onderstaand commando kan op een Windows systeem de tijd weer worden gesynchroniseerd (moeten de netwerkinstellingen wel juist zijn).
w32tm /config /manualpeerlist:time.windows.com,0x1 /syncfromflags:manual /reliable:yes /update