29-11-2018, 23:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-12-2018, 14:12 PM door forumadmin.)
(18-11-2018, 20:43 PM)forumadmin schreef:Het is nu wel ok allemaal. Alleen zie ik af en toe wat dataverlies van telkens ca 30 minuten. Ik heb daar wel schermprintjes van, maar die kan ik hier niet toevoegen. Ik zie wel dat de uptime vaak niet langer dan een paar dagen is (nu bv 6 minuten). Vermoedelijk komt de ontbrekende data dus van de vele herstarts die plotseling plaatsvinden. Voeding al vervangen. Ergens is het systeem niet helemaal stabiel zo lijkt het.(17-11-2018, 21:59 PM)T-men schreef: Na update veel problemen met draadloze verbinding. Via kabel ok. Ook de browser cache zit bij iedere update in de weg. Kan dit niet anders gemaakt worden?
De overlay tekst zegt soms "Undefined". Geen reactie bij klikken op overlay om dit weer uit te zetten. Na een tijdje weer ok.
Ik mis na een herstart meer dan een uur gegevens, is dat normaal?
Als ik goed lees, lees ik vijf verschillende opmerkingen. Antwoorden zijn niet direct te geven omdat meer informatie nodig is.
1. Problemen met de verbinding zowel Wi-Fi als kabel.
Als u aangeeft welke problemen / foutmeldingen / gedrag wordt gezien, kunnen we u mogelijk helpen met een oplossingsrichting.
2. De overlay "Undefined" meldingen kunnen optreden als de systeemtijd waarop u uw browser draait, een tijd in de toekomst heeft staan (bijvoorbeeld)
Om beter antwoord te geven is hiervoor meer informatie nodig. Zoals welk type meter en welke opstelling u gebruikt (NTP, DSMR2.2, etc).
3. Het niet uit kunnen zetten (uit/aan) van de overlay functie zou gewoon moeten werken. Wel is deze functie afhankelijkheid van de "auto update" functie.
Mogelijk dat daar voor u het antwoord te vinden is.
4. Browser cache en het "knipperen" van de presentatie.
We hebben eindelijk de oorzaak gevonden, updates na 49.5 zullen dit gedrag niet meer vertonen. Tot die tijd zal de cache moeten worden herladen (reload).
Voor Chrome is dit bijvoorbeeld: CTRL + SHIFT +R. Maar dit is voor iedere browser anders. Voor Android apparaten moet vaak de cache in zijn geheel worden verwijderd.
5. Het verliezen van een uur gegevens.
Aanname is dat u het heeft over de "Actueel" presentatie van de momentane waarden. We gebruiken een eigen caching mechanisme
om de slijtage van de SD-kaart tot een minimum te beperken. Voor een update is het het beste om de BeeClear 1x te herstarten.
Hiermee worden alle gegevens naar SD-kaart weggeschreven en beperkt u daarmee gegevensverlies. Tijdens het herstarten van de BeeClear
zullen altijd metingen worden gemist, simpelweg omdat de BeeClear dan uit staat.
Ook lijkt een reboot soms te ontstaan op het moment dat je de website raadpleegt (na het enkele dagen met rust te hebben gelaten).