Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Instellen Wi-Fi Client BeeClear
#1
Scenario:
1. U verbind (met een telefoon/tablet/laptop) via Wi-Fi direct met het BeeClear toegangspunt (Wi-Fi naam: "BeeClear" met sleutel: "power2you").
2. U wijzigt de Wi-Fi netwerkinstelling(en) (bijvoorbeeld: naar Wi-Fi cliënt en kiest het bijbehorende wachtwoord).
 
Gevolg:
- voortgangsindicator blijft eeuwig "draaien". 
- De BeeClear kan vervolgens niet worden gevonden in het netwerk.

Oorzaak:
In bovenstaande scenario verandert u dus de Wi-Fi verbinding waarmee u verbonden bent.
Het verkeer liep namelijk via de Wi-Fi verbinding. Met andere woorden u " zaagt de poten onder uw eigen stoel " vandaan.  
U weet op deze manier dan ook niet of het instellen is gelukt (bijvoorbeeld fout wachtwoord of andere oorzaken) omdat 
de verbinding is verdwenen. 
 
Vandaar dat in de handleiding wordt geadviseerd om Wi-Fi instellingen te maken in bekabelde toestand. 
Dit houdt in dat u de BeeClear ook bekabeld aansluit aan uw router/modem (meestal aan een vrije netwerk switch poort).
U kunt dan de BeeClear instellen en zien of de Wi-Fi instellingen gelukt zijn. Het verkeer loopt dan via de bekabelde aansluiting. 

Advies: 
Het advies is dus om de BeeClear zoals u die nu heeft ingesteld (in onbekende Wi-Fi toestand of resetten naar fabrieksinstellingen, 
min. 10 - 14 seconden knop bovenop ingedrukt houden snel knipperen SYS_OK) bekabeld aan te sluiten aan een vrije netwerkpoort 
(ethernet switch) dat zich in hetzelfde IP-segment bevind als uw overige apparatuur.
 
Vervolgens zou u op u macbook in uw browser http://beeclear.local  (alleen Apple apparatuur of u moet bonjourservice installeren 
op Windows en gebruik maken van een niet-Windows webbrowser). moeten kunnen vinden (als u de hostnaam "beeclear" niet heeft aangepast). 
Daarna moet het mogelijk zijn om Wi-Fi instellingen te maken zonder dat de verbinding wegvalt (omdat nu het verkeer bekabeld verloopt).
U kunt nu meteen ook zien of het instellen van Wi-Fi lukt, onder het kopje Status.

Verbinden lukt niet met bestaand Wi-Fi punt (handshake faalt):
U weet zeker dat het goede Wi-Fi wachtwoord/sleutel en Wi-Fi SSID is ingevuld maar de BeeClear wil toch geen 
verbinding maken met uw bestaande Wi-Fi toegangspunt?

Oorzaak:
De "handshake" lukt niet. omdat de automatisch gekozen beveiligingsalgoritme (Wi-Fi config) niet overeenkomt 
met die van uw bestaande Wi-Fi toegangspunt. 

Oplossing:
Probeer handmatig het beveiligingsalgorithme te kiezen. Zie bijlage


Bijlagen Afbeeldingen
   
Antwoord


Ga naar locatie: