Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2020
Dit weekend de BeeClear obtvangen en trachten te installeren.
Ik heb de BeeClear bekabeld aangesloten
Ingelog met beeclear en energie ( zie:
https://www.dropbox.com/s/t68obkbxh1xa2m...7.jpg?dl=0 )
Daarna kom ik op pagina Home, waarop "niets" is te zie ( zie:
https://www.dropbox.com/s/hwk2r01viu26o9...0.jpg?dl=0 )
Vervolgens op instellingen, Geen metertype of dataframes te zien ( zie
https://www.dropbox.com/s/21prggjy954m4x...6.jpg?dl=0)
Wifi uitgezet om bekabeld te kunnen werken
( zie
https://www.dropbox.com/s/wuibklcjckjpty...6.jpg?dl=0 ) en (zie:
https://www.dropbox.com/s/in4jmrq6eolm1m...1.jpg?dl=0)
Werkte niet daarom wifi geprobeerd
( zie
https://www.dropbox.com/s/laqaobwoex7vit...8.jpg?dl=0 ) en ( zie:
https://www.dropbox.com/s/qxd5rrilhr3jjs...2.jpg?dl=0 )
Bij Instellingen-> Info: geen verandering
Wat gaat er verkeerd?
Kan de P1-kabel defect zijn ?
Is hier voor een oplossing?
Berichten: 148
Topics: 28
Lid sinds: May 2018
Beste hendrikb,
Bedankt voor uw melding.
Hopelijk heeft u ook de handleiding gevonden op
https://beeclear.nl/docs/handleiding.pdf
Heeft u al geprobeerd om de instelling "DSMR 3 Meter" op "UIT" te zetten als deze op "AAN" stond en u heeft een DSMR > 3.x meter.
Dit betekent ook dat de BeeClear een Internet verbinding moet hebben om NTP-synchronisatie te kunnen doen.
Maw, afhankelijk van het bouwjaar van uw slimme meter moet deze instelling aan of uit staan. Meters voor 2014 geldt
vaak dat de instelling op "Uit" moet staan.
We horen het graag.
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2020
Hartelijk dank voor uw snelle reactie.
Ja, de handleiding heb ik gebruikt bij het installeren. Ik had al bij de geavanceerde instellingen de DSMR3 op aan en op uit geprobeerd.
( sorry dat ik dat niet heb gemeld. Ook had ik al een keer de beeclear teruggezet naar de fabrieksinstellingen) Daarom ging mijn vermoeden uiteindelijk uit naar de P1-kabel. Ik ga het morgen weer eens proberen. (meter:
https://www.dropbox.com/s/tzwvearxk1ygz9...r.jpg?dl=0 )
Berichten: 148
Topics: 28
Lid sinds: May 2018
(08-12-2020, 01:23 AM)henkdrikb schreef: Hartelijk dank voor uw snelle reactie.
Ja, de handleiding heb ik gebruikt bij het installeren. Ik had al bij de geavanceerde instellingen de DSMR3 op aan en op uit geprobeerd.
( sorry dat ik dat niet heb gemeld. Ook had ik al een keer de beeclear teruggezet naar de fabrieksinstellingen) Daarom ging mijn vermoeden uiteindelijk uit naar de P1-kabel. Ik ga het morgen weer eens proberen. (meter: https://www.dropbox.com/s/tzwvearxk1ygz9...r.jpg?dl=0 )
Probeer na de instelling te hebben gewijzigd, de BeeClear te herstarten.
Als laatste kan er inderdaad nog iets mis zijn met de P1-kabel, P1 USB-aansluiting, P1 RJ11-aansluiting.
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Dec 2020
Dank voor uw reactie.
Ik heb de 3 verschillende installatie procedures opnieuw doorlopen.
Vooraf iedere keer de beeclear gereset (knop 10-14 sec) en de MicroSD opnieuw geformatteerd.
Bij elke procedure kon er ingelogd worden op beeclear.
In alle gevallen was er bij het P1-signaal: Geen dataframes.
Bij Optie 1 (standalone) viel mij op dat P1 signaal na een paar seconden veranderde van OK naar Geen dataframes.
Daarna is nooit meer OK weergegeven. Ook niet bij een andere instelling van DSMR3
(zie:
https://www.dropbox.com/s/rrbmhfbqafq14e...0.jpg?dl=0 en
https://www.dropbox.com/s/y52b68mp972fzg...6.jpg?dl=0 - tijdverschil tussen de afbeeldingen = 46 sec.)
Wat mij ook is opgevallen is dat de tijd bij Home -> Actuele meterstanden niet verandert. Ook niet bij "auto update"
Wat ook opviel is dat op deze pagina wel Huidigegebruik t/m Levering laagtarief werd weergegeven, maar nooit meer veranderde.
De waarden bij GAS ware 0,000m3 (hoewel mijn verwarming gelukkig wel aanstond)
Wat raadt u mij aan?
Berichten: 148
Topics: 28
Lid sinds: May 2018
Beste Hendrik,
We zullen u een nieuwe P1-kabel sturen om de P1-kabel uit te sluiten.
We zullen u benaderen via de persoonlijke e-mail (pm) om dit netjes af te handelen.