BeeClear Forums
BeeClear en een nieuwe meter - Afdrukversie

+- BeeClear Forums (https://forum.beeclear.nl)
+-- Forum: Beeclear Forum (https://forum.beeclear.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: FAQ (https://forum.beeclear.nl/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Topic: BeeClear en een nieuwe meter (/showthread.php?tid=77)



BeeClear en een nieuwe meter - Rowan - 21-10-2019

Onze slimme meter (uit 2015) was defect en is vervangen door een nieuwe. 
Na aansluiten van de BeeClear op de nieuwe meter worden op de homepagina van BeeClear nog wel het verbruik en de standen weergegeven, maar op Actueel blijft alles leeg. Het valt ook op dat op het tabblad Home de datum staat op 1-1-2000. Ik heb de BeeClear herstart in de hoop dat dat zou helpen, maar dat werkt niet. De tijd staat permanent op 01:00:00 en gaat dus niet vooruit.
Software versie BeeClear is 49.6.
Het gaat alleen om elektriciteit (we hebben geen gas).
Wat kan ik doen om het weer werkend te krijgen?


RE: BeeClear en een nieuwe meter - forumadmin - 15-11-2019

Na het vervangen van de "slimme meter" door een nieuwe "slimme meter" zal de meter door de netbeheerder nog administratief in bedrijf gesteld moeten worden.
Dit kan soms wel 3 weken of meer duren. Zolang de "slimme meter" niet door de "selftests" komt en niet administratief in bedrijf is gesteld, staat de datum verkeerd.
De BeeClear zal dan potentieel loggen op de verkeerder datum/tijd.


RE: BeeClear en een nieuwe meter - Nico - 11-01-2023

Kort geleden een Beeclear V3 besteld en ontvangen.
Vandaag (11 jan 2023) zijn door Liander slimme meters geplaatst. De Electrameter is een Landys + Gyr E360 SMR5.0
De Beeclear is bekabeld aangesloten en er is zonder probleem op in te loggen. 
DSMR 3 staat op "Uit"
Echter bij geen enkele presentatiefunctie (Home, Elektriciteit-actueel, Elektriciteit, Gas) wordt data getoond, alles blijft leeg.
Datum in Elektriciteit Actueel 1s 01-01-1970
Bij info wordt bij P1-signaal "Geen dataframes" weergegeven.
Doe ik iets fout, of is misschien de P1 kabel niet geschikt voor de bovengenoemde Landys + Gyr.


RE: BeeClear en een nieuwe meter - forumadmin - 12-01-2023

Beste Nico,

Het kan even duren voordat de slimme meter administratief is opgevoerd door de netbeheerder (duurt soms wel een week).
BeeClear zou probleemloos met een Landy + Gyr E360 SMR5.0 moeten werken.


RE: BeeClear en een nieuwe meter - Nico - 13-01-2023

(12-01-2023, 23:51 PM)forumadmin schreef: Beste Nico,

Het kan even duren voordat de slimme meter administratief is opgevoerd door de netbeheerder (duurt soms wel een week).
BeeClear zou probleemloos met een Landy + Gyr E360 SMR5.0 moeten werken.

Beste forumadmin,
Ik heb inmmiddels van een kennis een P1-kabeltje, speciaal voor een L+G E360, geleend en daarmee functioneert de Beeclear prima.
Diverse keren de kabeltjes verwisseld met als resultaat, dat met de (standaard) geleverde kabel steeds de RGB-LED continu rood oplicht en er geen dataframes binnenkomen. 
Met de geleende speciale kabel is iedere keer alles ok, RGB-LED is uit en dataframes komen binnen.
Volgens mij is de geleverde kabel toch echt niet geschikt voor de / mijn L+G E360


RE: BeeClear en een nieuwe meter - forumadmin - 13-01-2023

(13-01-2023, 14:36 PM)Nico schreef:
(12-01-2023, 23:51 PM)forumadmin schreef: Beste Nico,

Het kan even duren voordat de slimme meter administratief is opgevoerd door de netbeheerder (duurt soms wel een week).
BeeClear zou probleemloos met een Landy + Gyr E360 SMR5.0 moeten werken.

Beste forumadmin,
Ik heb inmmiddels van een kennis een P1-kabeltje, speciaal voor een L+G E360, geleend en daarmee functioneert de Beeclear prima.
Diverse keren de kabeltjes verwisseld met als resultaat, dat met de (standaard) geleverde kabel steeds de RGB-LED continu rood oplicht en er geen dataframes binnenkomen. 
Met de geleende speciale kabel is iedere keer alles ok, RGB-LED is uit en dataframes komen binnen.
Volgens mij is de geleverde kabel toch echt niet geschikt voor de / mijn L+G E360

Beste Nico,

We zullen u een nieuwe P1-kabel sturen. 

Het kan zijn dat u een (ver)ouderde P1-kabel heeft gekregen. 

Wilt u aub uw adresgegevens naar ons e-mailen (info@beeclear.nl) dan kunnen we dat voor u in orde maken. 

We horen het graag!


RE: BeeClear en een nieuwe meter - Nico - 17-01-2023

Het P1-kabeltje ontvangen.
Van te voren de oudere Bee-clear P1 kabel en de geleende kabel gemerkt om vergissing uit te sluiten.
Met de nieuwere kabel functioneert direct alles prima.
Diverse keren de oudere en de nieuwere kabel na elkaar aangesloten met als resultaat, 
dat als de oudere P1-kabel is aangesloten de RGB-LED continu rood brandt en info>P1 signaal "geen data frames" vermeldt.
Met nieuwere kabel wordt bij info>P1 "ok" vermeldt en de RGB-LED is continu uit.

Bedankt voor de goede service.