BeeClear Forums
Tarieven - Afdrukversie

+- BeeClear Forums (https://forum.beeclear.nl)
+-- Forum: Beeclear Forum (https://forum.beeclear.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: FAQ (https://forum.beeclear.nl/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Topic: Tarieven (/showthread.php?tid=74)



Tarieven - GerardVanGils - 14-09-2019

Al 1,5 jaar gebruik ik de Beeclear naar volle tevredenheid.
Nu wil ik ook de bedragen goed vermeld hebben. Ik weet niet of de bedragen die ingevuld moeten worden incl of excl BTW
Of kan ik incl BTW vermelden en de BTW op 0% zetten?


RE: Tarieven - forumadmin - 29-11-2019

Beste Gerard,

Dat is een goede vraag.

Het antwoord is: "Alle detailvelden op 0 zetten en alleen voor de drie waarden: elektriciteit tarief hoog,
elektriciteit tarief laag en gas de tarieven inclusief BTW invullen."

Hopende hiermee meer duidelijkheid te hebben verschaft.


RE: Tarieven - Henry45 - 26-12-2019

Sinds 2 weken gebruik ik BeeClear. De installatie was simpel en verliep zonder problemen. Wat me echter niet lukt is om de getallen van de tarieven te wijzigen. Na het bevestigen van de wijzigingen met "Update Energie Maatschappij" komen telkens weer de oorspronkelijk ingevulde getallen tevoorschijn. P.S.: Ik gebruik punten in de getallen, geen komma's, dit is dus niet de oorzaak van het probleem.


RE: Tarieven - forumadmin - 29-12-2019

(26-12-2019, 16:27 PM)Henry45 schreef: Sinds 2 weken gebruik ik BeeClear. De installatie was simpel en verliep zonder problemen. Wat me echter niet lukt is om de getallen van de tarieven te wijzigen. Na het bevestigen van de wijzigingen met "Update Energie Maatschappij" komen telkens weer de oorspronkelijk ingevulde getallen tevoorschijn. P.S.: Ik gebruik punten in de getallen, geen komma's, dit is dus niet de oorzaak van het probleem.

Beste Henry,

Na e-mail contact te hebben gehad, bleek dat er geen detailvelden "leeg" ingevuld mogen zijn. Nadat u alle velden met een waarde had voorzien blijkt het opslaan te werken. 
Maw, als er een veld niet wordt gebruikt vul dan de waarde "0" in.


RE: Tarieven - Henry45 - 29-12-2019

Bedankt! Alles werkt nu perfect.


RE: Tarieven - Niek - 04-10-2020

Ik heb alle kosten invevuld (btw op 0 omdat mijn bedragen al incl btw zijn) maar ik krijg het idee dat hij niets doet met de belasting teruggave (heffings korting euro/per)

Via energiedirect zie ik mijn verbruik per maand en dat is bijvoorbeeld voor gas 31M3 bij mij 44 euro.
In beelcear is 31m3 op maand basis 25 euro. Wat beeclear niet mee neemt is bijvoorbeeld het capaceitstarief en periodieke aansluiting per dag. Dat is bij mij 0.659 euro per dag .En dus op maand basis zo'n 20 euro (afhankelijk van 30 of 31 dagen)
tel ik die 20 bij de 25 op kom ik op 45 uit en dat klopt dan redelijk met het bedrag wat energiedirect mij in rekening brengt.

Is er een mogelijkheid dat dit in de toekomst meegenomen kan worden? Want ik kan het nu wel invullen maar volgens mij wordt er in de tarieven overzcht niets mee gedaan.
Zelfde geldt dus voor de heffingskorting (je zou deze bijvoorbeeld mee kunnen nemen in een maand of jaar overzicht?


RE: Tarieven - dijkvaneenjoost - 10-01-2022

ik heb ook een vraagje over de tarieven.
er staat standaard aansluitkosten bij. kunnen die ergens veranderd worden? staat nu op 6,25 per dag maar weet niet of dat correct is. 

Weet iemand dit?


RE: Tarieven - ravahu - 12-07-2022

Zou het mogelijk zijn om ook een tarief veld te programmeren voor de terugleververgoeding?
Vind het lastig dat ik niet makkelijk kan zien wat de opbrengst is.
Wil dat ook kunnen vergelijken met de nota's van de energieleverancier.