BeeClear Forums

Volledige versie: WiFi verbinding is er geen toegang
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Ik heb 2 dagen de BeeClear V3 binnen en ben er blij mee. Direct al inzichten gekregen in mijn verbruik. Ik heb alle instellingen vlot kunnen doen en ben nu 2 dagen bezig om een WiFi verbinding te krijgen.
In de router zie ik de beeclear met een keurige wifi sterkte en een IP adres en ik zie ook het IP adres van de LAN verbinding. Het IP adres van de WiFi eindigt op .57 en de LAN op .58. Wanneer de LAN kabel in de router en de BeeClear zit kan ik via beide IP adressen in de BeeClear komen. En ook via http://beeclear

Zodra de LAN kabel uit de BeeClear is, krijg ik geen verbinding meer. In de router is de WiFi verbinding nog keurig te zien, maar ik krijg op geen enkele manier verbinding. Heb op het forum al alles over de WiFi gelezen, maar krijg het niet voor elkaar. Hebben jullie tips?
Ik heb geen bedrade netwerkverbinding in de buurt van de meter. Dus WiFi is wel handig
Beste Rico,

Wat kan helpen is de BeeClear te herstarten zonder een LAN-kabel (vermoeden / aanname).

Als er twee NIC's actief zijn (LAN en Wi-Fi) wordt tijdens het activeren van de network stack een default route gezet op de eerste NIC dat actief wordt (die wint).

Dus als de default route/ default gateway IP-adres is gezet op de LAN-adapter tijdens het opstarten, dan kan het netwerkverkeer geen route meer terug vinden als de LAN-kabel los wordt gehaald. Als er wordt gestart zonder
LAN-kabel en de Wi-Fi stack wordt actief, zou de DG moeten worden gezet op de Wi-Fi adapter. Dan zou alles wel moeten kunnen functioneren zoals verwacht (hopelijk).

Hopelijk lukt het!